1/15/2013

[273-97] What's wrong for the trip? 這段旅行怎麼了?

Suddenly, I felt so upset, and I don't know why what happened. I really scare to try some new things. And I thought I needed to make more friends here, no matter. Where are they from? However, the problem is the alike, and I'm still shy to make a new friend. Even if try to another country, if I don't really want to change and want this ability, I think I will be always the same, even when I finish my travel. Most of the time we don't want to go out, because of our budget. Although we might save some money, I don't know if it's a real trip or just a normal life in different place? Hill Yang, what's wrong with you?

突然間,我感到很難過,我也不知道怎麼了,我發現自己開始害怕去嘗試新的事情,原本設立的目標與夢想也耽擱了,
我一直都希望我自己可以多認識一些朋友,不管這些朋友是從哪些地方來,是好是壞!但是現在又走回頭路了,開始害羞與害怕去認識新的朋友,膽怯去做各種新的嘗試,如果我不是真心的想要去改變我自己或是去擁有這項能力,即使我到了其他國家,甚至是完成了環遊世界的旅行,都不會有什麼任何改變的。現在大多數的時間我們都不太想要出門,其中一個原因就是我們的預算,每週只有20元的澳幣,我們希望可以存更多的錢,但是卻又因此讓自己的生活變得緊迫無趣,或許我們真的是存到了一些錢,但也因此失去了很多樂趣,似乎只是換了一個不同的地方卻過著差不多的生活而已,這真的是我想要的旅行嗎?

楊宗翰~你到底怎麼了?

No comments: