1/17/2013

[273-99] Skip the Grammarian. 跳過文法解說的職務

Today was my first time to challenge the grammarian role. I've never done this job before, even I'm in Taiwan. As a ESL, I think it might be an excuse. However, it's really a hard work for me. I tried it to realize every speaker's main point and sentences. I can't catch them, so I don't know how to give them suggestion. I ask the president to skip this session, and it's a tough decision. I want to do it, but I can't. I'm really afraid of it.

I need to focus on my listening and writing skill more.

今天是我第一次挑戰文法解說這個職務,這個職務我一直都沒有嘗試過,我也覺得我還無法勝任這個職務,我覺得我的文法沒有很厲害,經常也會用錯字,所以怎麼去擔任這個職務呢?但是今天就被安排到了這樣的職務,就去試試看吧!這真的是很大的挑戰,一個非英語為母語的學習者,要去給英語為母語的講者給文法建議,真的不太容易,這或是是個藉口,但是還是給自己一個機會試試看。在會議的過程中,我試著去瞭解每一位講者所要描述的事情,並記錄他們所說的句子,但是我卻無法做到,到了休息時間,上半場每一位講者所說的,我聽懂的部分還不到三成,不知道為什麼狀況會變的這麼差,想要給文法建議都沒有辦法,連要說什麼都寫不出來,最後只好跟主席說,跳過我這個職務,真的是很痛苦的決定,但是我真的完全沒有方向去擔任這個職務,這個職務對於現在的我還是太困難了。

自己真的要再練習聽力還寫作的能力,已經來到澳洲這個全英語的環境的,就沒有理由說~英文沒有進步這種話。

No comments: