1/04/2013

[273-86] I need to focus on what I really want to do.我到底學到了什麼?

It's the same problem, again. When I adapt in my life, then I will try to be lazy. So I need to try different to make me feel energetic, sometime I'll feel scare to try the new things or do what I really wanted to do in public. There are always lots of reasons to make me don't do that. In fact, there are just reasons. And the problem I really care was I'm lazy to write the blog for ten days. When the time goes by, I'll feel more guilty, and I don't want to do anything was restricted by myself. If I really want to write the blog well, and I need to use the spare time to think what I truly want and write something make me remember more and practice writing in English as well. Evernote is a good way to make it happened, and I know it before, but I still can't use it well. Hope I can do it this year week.Oh my God, 186-day left in Australia.

How can I learn from the TRIP?


同樣的事情又發生了,當我開始習慣我的生活之後,我就會開始變的懶散,所以我必須去嘗試一些不一樣的事情,去讓我自己充滿活力,但有時候我還是會害怕去嘗試新的事情,或是在公開場合去做我真正想要做的事情,也因此侷限了我自己。我總是有許多的藉口讓我自己偷懶不去做重要的事情,但其實這些都只是藉口而已,當我處理完這些藉口之後,又有許多新的藉口在侷限我。最近讓我最捆擾的就是我的網誌已經十天沒有更新了,期許自己的每日寫網誌,從前兩個星期都還很認真當天完成,後來變成隔天完成,後來偶爾脫衣兩天才完成,到現在越拖越多,把自己整個都卡住了。如果我真的想要把網誌寫好,應該利用零碎時間去思考該做些什麼,而不是總是想要利用時間去學習英文或是按摩,這些當然也很重要,但是時間應該要做更好的管理,不然也會影響到自己的學習效果。想要寫網誌,是想要多訓練自己的思考、和記憶,還有英文寫作,Evernote是之前就知道非常好用的筆記軟體,而且也非常適合我,但是都沒有很認真的去使用,總是沒有用在真正有用的用途上,我必須要善於利用這個工具,讓我想要的事情步上軌道。天啊~只剩下186天我就要離開澳洲了,待在澳洲將近半年的時間了,我到底學到了些什麼?

我到底可以透過旅行學到些什麼?

No comments: