1/12/2013

[273-94] Transfer my new car to be the owner. 在澳洲過戶我的新車

At the beginning, I'm afraid about that how to transfer the car belong to me. When I try to search for some information about it, and I think it's very hard to find a useful information. However, when try to do that in Department of Transportion in Rockingham, that's very easy, and it took me less than 10 minutes to finish all the things. I only need to give them the MR9 from and pay the money, then the car can belong to me. Although I still need to present my passport and a card with my name whom I use my NAB debit card, and that's so so easy.

一開始我有一點擔心不知道到底該怎麼樣把買來的車子轉到我的名下,我嘗試去搜尋一些資料,但是找的資料感覺都不是很完整,
即便是官方網站就一直覺得,有這麼簡單嗎?當我親自去Rockingham的交通部處理這件事情的時候,才瞭解真的是超級簡單,全部的手續含排隊繳錢、寫簡單的資料,不到十分鐘就完成了。

移交到底有多簡單呢?只要把官方網站上的MR9表格寫完,綠色單子為賣家留存,紅色單子則由買家交給交通部,或是去郵局通信辦理都可以,在過程中行員需要看我們的身份證件,我們只有護照可以用,還必須要提供一份有我們名字的卡片,我又拿出了我的NAB提款卡,稍微看一下,付完錢之後,就移轉成功了,真的是超級簡單的手續。

呼呼~這台新車已經正式變成我的車子了。

PS.在填表格的時候,有一項是車子的價格,一般都會低報很多,這樣移轉費也會相對的繳比較少,這個部分加減可以省一點錢。

No comments: